Termen cautat

Cum renuntam la fumat fara sa luam in greutate


Autor: george
Categorii
Imagini

Majoritatea fumatorilor se tem sa renunte la dependenta lor de teama sa nu ia in greutatesi asta cu atat mai mult cu cat tigarile, asa cum s-a dovedit stiintific, au capacitatea de a suprima pofta de mancare. Explicatia consta in faptul ca fumatul arde aproximativ 200 de calorii zilnic, ceea ce incetineste viteza metabolismului. Astfel, in momentul in care renuntati la fumat, o crestere in greutate de cateva kilograme este absolut normala atat timp cat va pastrati modul de alimentatie. Iar daca aceste kilograme in plus va nelinistesc, este bine sa stiti ca ele pot fi indepartate prin 30 de minute de mers pe jos zilnic.

Efectul tigarilor asupra poftei de mancare

Efectul pe care tigarile il au asupra suprimarii poftei de mancare se datoreaza faptului ca nicotina, substanta activa a tigarilor, actioneaza ca factor stimulant, inhiband eliberarea in organism a insulinei. Acest hormon are capacitatea de a controla nivelul de glucoza din sange, astfel persoana in cauza devenind unor hiperglicemica, ceea ce va duce la incetinirea tutoror functiilor organismului. In al doilea rand, trebuie sa tineti cont de faptul ca simptomatologia sevrajului poate fi destul de greu de suportat astfel incat pacientul va simti nevoia sa inlocuiasca obiceiul de a-si aprinde o tigara si cel mai la indemana lucru este mancarea. In plus, studiile statistice au relevat faptul ca femeile sunt adesea mult mai predispuse spre asemenea manifestari decat barbatii, insa indiferent de sexul persoanei respective acest lucru poate fi la fel de neplacut.

Trei sfaturi practice pentru a evita cresterea necontrolata in greutate
Pentru a evita cresterea necontrolata in greutate specialistii afirma ca tot ceea ce trebuie sa faceti este sa urmati o dieta echilibrata si sa duceti o viata diciplinata.

1. Exercitiile fizice
Unul dintre efectele secundare care vor aparea in momentul in care decideti sa renuntati la fumat consta in incetinirea metabolismului, specialistii recomanda ca in aceasta perioada sa faceti cat mai multe exercitii fizice. Pentru aceasta este necesar sa faceti miscare cel putin 30 de minute pe zi, timp de 5 zile pe saptamana, iar acest lucru nu presupune neaparat exercitii fizice extenuante (un efect mai mult decat multumitor il are mersul pe jos).

2. Gustari sanatoase
Pentru ca greutatea dumneavoastra sa nu ia proportiile nedorite odata ce ati renuntat la fumat, este foarte important sa mentineti o alimentatie sanatoasa si echilibrata, din care sa excludeti pe cat posibil ciocolata, snacks-urile, sau mancarea de fast-food. Puteti in schimb sa recurgeti la fructe si legume proaspete sau carne slaba, precum pestele sau carnea de pui. De asemenea, specialistii sustin ca la fel de important este si evitarea consumului de alcool, nu numai datorita aportului de calorii pe care il aduc organismului, ci si datorita faptului ca acesta creste factorul de risc pentru a va apuva din nou de fumat.

3. Gandirea pozitiva
Este bine ca in momentul in care decideti sa renuntati la tigari sa va inarmati cu rabdare, insa cel mai important este sa constientiati faptul ca veti porni pe un drum lung si anevoios. Astfel, incercati sa ganditi pozitiv in ceea ce va priveste, sa fiti rabdator, si sa va acceptati asa cum sunteti. Amintiti-va faptul ca puteti invinge kilogramele in plus, dar nu veti putea suplini leziunile de la nivelul plamanilor.

Bibliografie

http://quitsmoking.about.com/od/weightgain/a/weightgainquit.htm