Termen cautat

Primul ajutor in cazul supradozei de droguri


Autor: george

In prezent,una dintre cele mai frecvente cauze care duc la deces in randul tinerilor este dependenta de droguri, si cu precadere administrarea unei supradoze. Ceea ce trebuie sa intelegem insa este faptul ca in aceasta categorie nu intra numai substantele stupefiante considerate ilegale ci si orice forma de medicatie care poate provoca dependenta. In plus unele medicamente, precum codeina, au capacitatea de a crea dependenta dupa administrarea a numai cateve doze, si prin urmare medicii specialisti sustin ca este foarte important ca sistarea tratamentului sa un fie brusca, ci dimpotriva sa aiba loc treptat, astfel incat pcientul sa un resimta simptoamele sevrajului.

Simptomele unei supradoze de droguri

Simptomatologia unei supradoze poate sa cuprinda manifestari precum stari euforice, agresivitate sau dimpotriva depresii severe sau lipsa coordonarii intre membre, in functie de tipul drogului sau al substantei stupefiante care a fost administrata. Cu toate acestea medicii specialisti au putut identifica anumite manifestari comune, dupa cum urmeaza:

  • dilatarea pupilelor;
  • stari de agitatie;
  • convulsii;
  • moarte;
  • comportament paranoic;
  • dificultati respiratorii;
  • stari de ameteala;
  • halucinatii;
  • stari de voma;
  • ataxie;
  • transpiratie abundenta sau dimpotriva pielea foarte uscata si fierbinte;
  • frisoane;
  • coma;
  • comportament violent sau agresiv;
  • crampe abdominale;
  • depresii;
  • diareea;
  • halucinatii;
  • tremur.

Acordarea primului ajutor

Este foarte important ca in momentul in care aveti de-a face cu un asemenea caz sa reactionati prompt si in acelasi timp cu calm. Mai mult decat atat este necesar sa stiti ca pasii pe care trebuie sa ii urmati sunt destul de simpli si usor de urmat.

1. Verificati daca pacientul respira sau are puls. Daca pacientul este inconstient incercati sa il aduceti in pozitia pentru acordarea primului ajutor, iar daca dimpotriva pacientul este constient, este bine sa ii desfaceti hainele, cu precadere in zona pieptului pentru a putea respira, precum si sa incercati sa incalziti pacientul. De asemenea, este bine sa vorbiti continuu cu persoana in cauza, incurajand-osi in acelasi timp ajutand-o sa ramana constienta.
2. Daca persoana este in tare de soc, puteti sa interveniti pentru a calma efectele acestei stari pana in momentul in care ambulanta va ajunge acolo. Simptomele starii de soc includ manifestari precum stari de slabiciune, invinetirea buzelor si a unghiilor, pielea rece si umeda, precum si slabirea semnelor vitale.
3. Daca pacientul manifesta un atac de apoplexie este recomandat sa ii acorati primul ajutor pentru ameliorarea convulsiilor.
4. Monitorizati in permanenta semnele vitale ale pacientului (puls, ritmul cardiac, tensiunea arteriala) pana la sosirea ambulantei.
5. Daca este posibil, incercati sa aflati care este substanta pe care pacientul a consumat-o. Pentru aceasta este bine sa pastrati orice flacon sau recipient pe care pacientul le poate avea la el.

De asemenea, este foarte important sa fiti foarte atenti astfel incat sa un va puneti in pericol propria siguranta, precum si sa oferiti toate informatiile pe care le detineti in legatura cu recipientele gasite la pacient sau la simptoamele prezentate, astfel incat medicii specialisti sa poata interveni cat mai prompt posibil.

Bibliografie

http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/ency/article/000016.htm