Termen cautat

Sfaturi utile pentru a renunta la fumat


Autor: george
Categorii
Imagini

Cu siguranta ca fiecare dintre fumatori a incercat macar o data in viata sa renunte la fumat, moment in care a aflat pe propria piele ca organismul resimte lipsa tutunului mult mai acut decat s-ar fi asteptat. Tocmai de aceea in momentul in care decideti sa renuntati definitiv la tigari este nevoie sa va inarmati cu multa disciplina si rabdare, insa cel mai important cu hotarare.

Metode utile pntru a va lasa de fumat

Statisticile arata ca mai bine de jumatate dintre persoanele care au depasit dependenta de tutun au primit si ajutor de specialitate, fie sub forma unei retete cu remedii naturiste, fie prin consiliere de la personal de specialitate.

Una dintre problemele majore intampinate de cei care au incercat sa renunte la fumat este dependenta de nicotina. Astfel, in momentul in care organismul nu mai primeste aceasta substanta, apar inevitabil simptomele, precum dureri de cap, tremuratul mainilor, scaderea putetii de concentrare si chiar irascibilitate. Pentru ca simptomele acestei dependente sa fie ameliorate, in prezent exista pe piata diverse produse farmaceutice, precum patch-uri, guma de mestecat, sau chiar tablete care sa suplimeasca efectele nicotinei in absenta acesteia. In plus, daca aceste metode vi se par insufciente penru a va oferi ajutorul de care aveti nevoie, medicul dumneavoastra de familie va poate prescrie o reteta pe baza de bupropion sau varenicline. Mai mult decat atat specialistii sustin ca multi dintre fumatori reusesc sa renunte mult mai usor la fumat in momentul in care vin in contact cu alte persoane care se confrunta cu situatii similare. In acest sens, sunt recomandate terapiile de grup in cadrul carora nu numai ca veti putea sa interactionati cu semeni care se confrunta cu acelasi tip de probleme, ci veti fi indrumat de catre personal de specialitate pentru a urma exact pasii corespunzatori etapelor care trebuie parcurse.

Ceea ce trebuie sa constientizati singuri este faptul ca porniti pe un drum anevoios dar la capatul caruia va asteapta o viata mai sanatoasa cu un organism revigorat. In plus, daca luati aceasta decizie nu trebuie sa va faceti griji in privinta aparitiei eventualelor depresii, sau a cresterii in greutate. De cele mai multe ori acestea sunt doar mituri, si chiar si in cazul in care apar, cu ajutorul unei gandiri constructive si deschise, precum si printr-un trai sanatos, acestea pot fi combatute usor. In plus, va oferim cateva sfaturi utile pentru ca demersul dumneavostra de a reunta la tigari sa aiba succes:

  • stabiliti cu exactitate o data de la care sa renuntati la tigari (in general este bine sa stabiliti o zi de la inceputul saptamanii, luniisau o zi cu semnificatie afectiva pentru dumneavoastra);
  • informati-va familia si prietenii in legatura cu decizia dumneavoastra si rugati-i sa va spijine (cel mai important este ca persoanele apropiate sa nu mai fumeze in prezenta dumneavoastra);
  • daca aceasta nu este prima incercare de a renunta la fumat este bine sa identificati motivele pentru care in trecut nu ati reusit in demersul dumneavoastra, astfel incat acum sa nu le mai repetati;
  • scrieti pe o foaie de hartie toate motivele pentru a renunta la fumat, si asezati-o undeva la vedere astfel incat sa o puteti consulta de fiecare data cand simtiti nevoia sa aprindeti o tigara;
  • aruncati orice obiect care va poate trimite cu gandul la tigari, precum scrumiere, brichete, cutii de chibrituri, etc;
  • recurgeti la o alimentati echilibrata si sanatoasa pentru a fi siguri ca nu luati in greutate;
  • avand in vedere ca in primele saptamani dupa ce ati renuntat la fumat organismul va cere mai multa cafeina incercati sa reduceti pe cat posibil numarul de cafele pe care le consumati;
  • cel mai important lucru este sa constientizati faptul ca daca in acest interval nu rezistati tentatiei si aprindeti o tigara, acest lucru nu inseamna ca ati esuat si trebuie sa va apucati din nou de fumat.

Indiferent de varsta la care renuntati la tigari acest lucru reduce considerabil riscul aparitiei multor conditii medicale precum insuficienta cardiaca, infarct, cancer, bronsite cronice sau afectiuni ale plamanilor. In plus, veti putea constata o imbunatatire a circulatiei periferice si a sistemului imunitar inca din primele luni de cand ati fumat ultima oara. Mai mult decat atat, statisticele au relevat faptul ca persoanele care au decis sa renunte la fumat in jurul varstei de 30 de ani traiesc, in general cu aproximativ 10 ani mai mult.

Bibliografie

http://www.betterhealth.vic.gov.au/bhcv2/bhcarticles.nsf/pages/Quit_smoking_tips?OpenDocument